Rok 2020 był rokiem znamiennym, wszyscy wyczekujemy zmian na lepsze w nowym roku. Pandemia wywróciła wszystko do góry nogami, zmieniając to co dobrze znamy! Komunikacja między rodziną, przyjaciółmi została mocno ograniczona, media społecznościowe nie zapewniły wystarczającego utrzymania kontaktu z bliskimi. Potrzeba matką wynalazku – dlatego firma HTC wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumenta.
Platformy, które wcześniej służyły wyłącznie do komunikowania się w sprawach biznesowych, znalazły zastosowanie w życiu codziennym. Potrzeba matką wynalazku. Pandemia przyśpieszyła postęp techniczny i wyznaczyła nowe trendy rozwoju, m.in. pozwoliła dostrzec potencjał wykorzystania narzędzi VR w edukacji, biznesie i rozrywce.
Co zatem 2021 rok zmieni w świecie Wirtualnej Rzeczywistości? Na to pytanie odpowiada Dyrektor HTC na Europę Graham Wheeler.
Całym sobą w Wirtualnej Rzeczywistości
Śledzenie ruchu dłoni to gorący temat, z którym większość branży VR eksperymentuje od dłuższego czasu. Śledzenie dłoni sprawia, że VR wydaje się jeszcze bardziej futurystyczny, ale też i bardziej intuicyjny. Pozwala bowiem na zupełnie nowy sposób interakcji użytkowników ze światem VR.
W 2021r. zostanie opracowanych więcej technologii, które sprawią, że immersja będzie wręcz namacalna a interakcje będą bardziej naturalne, są to przede wszystkim: śledzenie dłoni, dokładniejsze śledzenie ciała i mimiki twarzy. Jest to poziom immersji, który niekoniecznie będzie widoczny od razu
w technologii konsumenckiej, ale pomoże w przemyśle, biznesie, a z czasem dotrze również do gier.
Segmentacja użytkowników VR
Segmentacja użytkowników wirtualnej rzeczywistości nadal będzie się pogłębiać w 2021 r. Zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy wykorzystania komputerów PC będą próbowali udowodnić wyższość swoich racji.
Z jednej strony mieć będziemy więc stanowisko głoszące, że nie trzeba inwestować
w pełny zestaw VR na PC, żeby cieszyć się wirtualną rzeczywistością; z drugiej zaś, że bez tej inwestycji ograniczamy się do prostych rozwiązań, służących wyłącznie rozrywce – bez możliwości wykorzystania najnowszych zdobyczy na polu grafiki komputerowej, jakie oferuje zarówno sprzęt jak
i oprogramowanie.
W wyniku segmentacji użytkowników VR, sprzęt zostanie dostosowany do potrzeb konsumentów. Nadal będziemy jednak obserwować zdecydowanie szybszy rozwój wysokiej klasy PC-VR od VRu na konsole.
Zobacz także: HTC Wireless Earbuds – Recenzja. Tanio i dobrze?
Pełne zanurzenie
A to odnosi się do czegoś, na co nie mogę się doczekać w 2021 roku w rzeczywistości wirtualnej. Rok 2020 był świetnym rokiem dla rynku rozwiązań graficznych na komputery PC.
Spodziewam się, że w niedalekiej przyszłości technologia Ray Tracingu trafi także na systemy VR. Wydajne przetwarzanie superrealistycznej szaty graficznej w aplikacjach VR jeszcze bardziej zwiększy immersję i pozwoli producentom gier i innych doświadczeń VR na tworzenie niezapomnianych wrażeń, jakich nikt jeszcze nie widział.
Rozwiązania VR All-in-Two
Procesory w naszych smartfonach dysponują dziś ogromną mocą obliczeniową. Na tyle dużą, że
z powodzeniem mogą stanowić bazę dla urządzeń VR. Dlatego w nieodległej przyszłości spodziewamy się wzrostu liczby urządzeń z nowej kategorii, nazwanej roboczo “All-in-Two„. Mowa tu np. o lekkich okularach podłączanych do smartfona, które do generowania świata VR korzystać będą z układu graficznego i mocy obliczeniowej tego smartfona właśnie.
Jest to technologia, której przyglądaliśmy się od dłuższego czasu, analizując ją bardzo dokładnie. Z tą myślą firma HTC podjęła bliską współpracę z liderem w branży producentów procesorów, firmą Qualcomm. Efektem tej kooperacji będzie platforma VIVE Wave. Za jej sprawą, wydajne smartfony z 5G będą mogły stanowić bazę dla zestawów XR, przejmując od nich ciężar przetwarzania, które do tej pory odbywało się wewnątrz urządzenia VR typu stand-alone, albo w komputerze.
Rynek VR będzie rósł
Jestem przekonany, że w 2021 r. technologia VR zrobi kolejny, duży krok naprzód. Według raportu Omdia, światowego lidera w dziedzinie badań na temat przyszłości zestawów VR i prognozy przychodów w latach 2020–2025, pod koniec tego okresu, czyli w roku 2015 branża VR będzie warta już 10 miliardów dolarów. Miło pomyśleć, że będziemy mieli w to swój wkład.
O systemie HTC VIVE
HTC VIVE to czołowa platforma i ekosystem wirtualnej rzeczywistości (VR), który tworzy realistyczne doświadczenia VR dla firm i konsumentów. Ekosystem VIVE opiera się na najlepszym sprzęcie VR na rynku, wspieranym przez oprogramowanie i zawartość VR. Firma VIVE oferuje najlepszy w swojej klasie sprzęt XR, platformę VIVEPORT i sklep z aplikacjami, VIVE Enterprise Solutions dla klientów biznesowych, VIVE X akcelerator biznesowy VR o wartości 100 milionów dolarów i VIVE ARTS dla inicjatyw kulturalnych. Aby uzyskać więcej informacji na temat VIVE, odwiedź vive.com.
Dyskusja na temat tego post